eko-naturalny.pl

eko-naturalny – zdrowie, dom, uroda

najzdrowsze warzywa
Lifestyle

Jakie warzywa są najzdrowsze?

Każdy człowiek zapewne zdaje sobie z tego sprawę, że nieregularne posiłki lub objadanie się wieczorami nie wpływają dobrze na zdrowie. Wiele osób korzysta z posiłków typu fast – food oraz produktów wysoko przetworzonych, które również negatywnie wpływają na organizm.

Najzdrowsze warzywa

Według najnowszych informacji naukowcy opublikowali dwadzieścia warzyw, które po przeprowadzeniu badań zostały uznane za najzdrowsze na całym świecie. Jednak zajmiemy się warzywami, które są uprawiane w Polsce i do tego typu warzyw zaliczone zostały:
1. Kapusta – warzywo to jest bardzo bogatym źródłem glutaminy oraz potasu. Jak wiadomo, potas jest bardzo ważnym pierwiastkiem, który reguluje ciśnienie krwi, dlatego nie powinno go zabraknąć w naszym organizmie. Oprócz potasu kapusta zawiera witaminę K, która pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego. Warzywo to można spożywać pod każdą postacią, ponieważ nie traci ono walorów odżywczych.
2. Pietruszka – posiada witaminy A, C oraz K i wiele składników odżywczych. Spożywanie pietruszki przyczynia się do łagodzenia nerwobóli oraz poprawia trawienie czy wzrok. Warzywo to jest również źródłem witaminy C, potasu, żelaza i beta – karotenu, dlatego, warto jest sięgać po nie jak najczęściej.
3. Sałata masłowa – mało osób wie, że sałata zawiera witaminę C oraz E, jak również magnez, wapń czy potas. Sałata zawiera także sporą dawkę kwasu foliowego oraz błonnika. Zawarte w sałacie przeciwutleniacze są odpowiedzialne za chronienie organizmu przed wyrodnieniem żółtej plamki. Jedzenie sałaty pozwala poprawić odporność i wzmacnia układ nerwowy.
4. Cykoria – jest warzywem, które rzadko wykorzystywane jest w kuchni, ponieważ posiada specyficzny smak. Jednak cykoria jest bogata m.in. w cynk, magnez, potas oraz witaminy A, E, K i C. Oprócz tego warzywo to posiada prebiotyk, dzięki czemu bardzo dobrze wpływa na jelita.
5. Szpinak – dla niektórych osób jest „postrachem z dzieciństwa”, jednak warto się do niego przekonać, ponieważ posiada przeciwutleniacze, foliany oraz witaminy A, E, K i C. Szpinak zawiera również błonnik pokarmowy, a jego regularne spożywanie przyczynia się do zwalczenia stresu i zmniejszenia ryzyka wystąpienia miażdżycy.
6. Burak ćwikłowy – posiada bardzo dużo składników odżywczych, które są niezbędne dla organizmu. Buraki są bogate w żelazo, dlatego jego ich spożywanie pomaga w przypadku anemii. Naukowcy informują, że regularne spożywanie tego warzywa wpływa na zapobieganie zawałom serca.
6. Boćwina – posiada mnóstwo prowitaminy A, wapnia, żelaza oraz witamin z grupy A, C i K. Warzywo to jest również źródłem kwasu foliowego oraz karotenu.

Przeczytaj więcej na rzeczyznatury.pl